Fakta

Leveranser

Här hittar du allmän information om våra leveranser av belysningsstolpar.

Fakta > Lastning

Vid bokning av leverans

Vid bokning av leverans behöver vi ett giltigt postnummer, telefonnummer, ett namn och en e-postadress. Du behöver även se till att det vid leverans kommer finnas någon på plats för att signera och vara chauffören behjälplig för avlastning av varorna.

  • Lämna ett giltigt postnummer, telefonnummer, ett namn och en e-postadress.
  • Det är även bra att ange exempelvis namn på bygget.
  • Leveransen sker med lastbil, och om kranbil behöver användas tillkommer det som en extra kostnad (exempelvis om ett område har förbud mot lastbilar).
  • Säkerställ att det finns plats både för avlastning av godset och för lastbilen som levererar det.
  • Vi råder dig att avvakta med att boka montering tills du mottagit leveransen.
  • Det är ditt ansvar att du lämnat korrekt telefonnummer och adress. Kontakta oss snarast om något är felaktigt.

Fakta > Leveranser

Att tänka på aktuell leveransdag

Vid leverans behöver någon vara på plats för att signera och vara chauffören behjälplig för avlastning av varorna, då vi kräver lossningshjälp på plats för alla våra leveranser. Denna person bör också genomföra en mottagningskontroll för att se om det finns några skadade eller saknade kollin, och i sådana fall anmäla detta till chauffören innan kvittering.

  • Var chauffören behjälplig för avlastning av varorna, då vi kräver lossningshjälp på plats för alla våra leveranser.
  • Genomför en mottagningskontroll där du och föraren kontrollerar att godset är oskadat och att antalet kolli överensstämmer med fraktsedeln.
  • Anmäl skadade eller saknade kollin till chauffören innan du kvitterar leveransen.
  • Anmäl skadan till oss senast 7 dagar från mottagandet.

Fakta > Leveranser

Beräknad leveranstid

Den beräknade leveranstiden innefattar dagar med full produktionstid. Perioder då vi har stängt är alltså inte inkluderade i den uträknade tiden.

Vid order på stolpar som inte är standard (det vill säga saknar E-nummer) är det vanligt att vi först måste rita upp stolparna. Det är då mycket viktigt att den översända ritningen blir godkänd av slutkund och att detta förmedlas till oss. Först då kan vi börja räkna leveranstiden.

  • Beräknade leveranstid innefattar dagar med full produktionstid.
  • Vi har årligen stängt 3-4 veckor i juli och 2-3 veckor över jul och nyår.
  • För specialstolpar behöver vi godkännande av ritning från slutkund innan vi kan börja räkna leveranstiden.

Fakta > Leveranser

Leveransvecka och dag

Då godset vi skickar är skrymmande finns det inte alltid plats på bilarna den dagen vi bokar utan fraktbolaget kan bekräfta upphämtning en annan dag, därmed skriver vi leveransvecka istället för dag.

  • Leveransvecka som anges på ordererkännande avser när godset lämnar oss.
  • Leveranserna kan i en del fall ske både före och efter preliminärt angiven vecka.
  • Du som kund kommer att bli aviserad via mejl innan leverans för mer information om leveransdag och tid.

Fakta > Leveranser

Fraktpriser

  • Fraktpriserna är rörliga då priset är beroende av exempelvis packning, ytbehandling och antal sändningar.
  • Våra gods är som sagt till största delen skrymmande, vilket även det påverkar priset.

stars

"Moramast har kunniga, personliga och lösningsorienterade medarbetare."

Inga-Lill Abrahamsson
Teamledare, belysning

rejlers

stars

"Moramasts offerter återspeglar alltid vår förfrågan och vi får alltid svar till önskat datum. När något inte stämmer i förfrågan så får vi veta detta på en gång, eller så kontaktar Moramast konsulten."

Sascho Stojanovski
Offertstöd Utomhusbelysning Infraservice

ahlsell

stars

"Tackar för, som vanligt, bästa supporten!"

Eva Piispanen
Teknisk innesäljare, belysning

cardilogovit

Håll dig uppdaterad

Nyhetsbrev

Med våra utskick får du inspiration och information direkt i din inbox.