Leveranser

Här hittar du allmän information om våra leveranser.

Viktigt!

Vid bokning av leverans behöver vi ett giltigt postnummer, telefonnummer, ett namn och en e-postadress. Vid leverans behöver också någon vara på plats för att signera och vara chauffören behjälplig för avlastning av varorna.

Vid bokning av leverans

Vid bokning av leverans behöver vi ett giltigt postnummer, telefonnummer, ett namn och en e-postadress. Utöver det är det även bra att ange exempelvis namn på bygget.

Leveransen sker med lastbil, och om kranbil behöver användas tillkommer det som en extra kostnad (exempelvis om ett område har förbud mot lastbilar).

Säkerställ att det finns plats både för avlastning av godset och för lastbilen som levererar det.

Vi råder dig att avvakta med att boka montering tills du mottagit leveransen.

Det är ditt ansvar att du lämnat korrekt telefonnummer och adress. Hör av dig snarast på info@moramast.se eller telefon 0250-592090 om något är felaktigt.

Att tänka på aktuell leveransdag

Vid leverans behöver någon vara på plats för att signera och vara chauffören behjälplig för avlastning av varorna, då vi kräver lossningshjälp på plats för alla våra leveranser.

Eva märker stolpar
Kontrollera godset vid ankomst.

Vid leverans behöver du genomföra en mottagningskontroll. Du ska då tillsammans med föraren kontrollera att godset är oskadat och att antalet kolli överensstämmer med fraktsedeln.

Tyvärr händer det ibland att varorna blir skadade på vägen till dig. För att vi ska kunna godkänna en transportskada är det viktigt att du direkt kontrollerar emballaget på godset du har beställt för skador innan du kvitterar på följesedel/handdator.

Vid transportskador/synliga skador på emballaget eller vid avsaknad av kolli ska du under leveranstillfället anmäla detta till föraren som gör en skriftlig notering på fraktsedeln eller i handdatorn innan du kvitterar leveransen.

Du behöver också anmäla skadan till oss senast 7 dagar från mottagandet, antingen på info@moramast.se eller genom att ringa 0250-592090.

Mer information

Beräknad leveranstid

Den beräknade leveranstiden innefattar dagar med full produktionstid. Perioder då vi har stängt är alltså inte inkluderade i den uträknade tiden. Vi brukar ha stängt tre-fyra (3-4) veckor i juli och två till tre (2-3) veckor över jul och nyår. Mer information om det kommer alltid inför aktuell period.

Vid order på stolpar som inte är standard (det vill säga saknar E-nummer) är det vanligt att vi först måste rita upp stolparna. Det är då mycket viktigt att den översända ritningen blir godkänd av slutkund och att detta förmedlas till oss. Vi kan inte börja räkna leveranstiden förrän ritningen är godkänd via mail.

Leveransvecka och dag

Skrymmande last
Skrymmande last

Leveransveckan som anges på OE avser när godset lämnar oss.

Då godset vi skickar är skrymmande finns det inte alltid plats på bilarna den dagen vi bokar utan fraktbolaget kan bekräfta upphämtning en annan dag, därmed skriver vi leveransvecka istället för dag.

Leveranserna kan i en del fall ske både före och efter preliminärt angiven vecka. Du som kund kommer att bli aviserad via mejl innan leverans för mer information om leveransdag och tid.

Fraktpriser

Fraktpriserna är rörliga då priset är beroende av exempelvis packning, ytbehandling och antal sändningar.

Våra gods är som sagt till största delen skrymmande, vilket även det påverkar priset.

Lästips!

Läs om Schenkers tips i vår artikel 5 tips för smärtfria leveranser.