Förra veckan var det äntligen dags för den framskjutna prisutdelningen, som hölls på distans. Och vi blev oerhört glada över att den knep en andraplats i kategorin Identitet – Grafisk identitet Hantverk!
Logotypen skulle spegla det moderna Moramast bättre, tydligt visa vad vi jobbar med samt vara stilrent och tydlig så att vi kan använda den på många olika sätt – bland annat på stolparna i sig. Johan Lionell på PCG Stockholm beskriver tanken bakom den idé som kom att bli det vinnande konceptet:
– Tänk på den nästan meditativa känslan som repeterande lyktstolpar längs landsvägarna i Sverige kan ge, säger han. Det var den känslan som var utgångspunkt och inspirationen till denna nya symbol och logotyp.
Vi är väldigt nöjda över vår nya logotyp, och självklart väldigt glada och stolta över att ha vunnit silver!
Fler lokala bidrag
Förutom vårt silver så vann Morakniv guld för sin film om Morakniv Classic i Reklam – Rörlig bild/film, och Kola Productions var tillsammans med sin kund Svenska Tungdykargruppen nominerade i två kategorier: Bildkommunikation – Foto och Rörlig bild/film – Identitet. Kul att vi har en stark representation från Mora och Orsa!