Frågor & Svar

Här hittar du svaren på vanliga frågor. Hittar du inte det du letar? Kolla i Faktabanken eller kontakta oss!

Varför passar inte luckorna på mina koniska stolpar?

Luckorna till koniska stolpar är individanpassade och passar alltså bara på de stolpar de är skurna ur. Man bör därför hålla koll på vilken lucka som hör vart när man monterar dessa.

På luckan står det ett nummer präglat som visar vart den hör hemma, samma nummer hittar du på märkplåten i stolpen.

Vad betyder alla bokstäver och siffror i benämningen?

På bilden nedan / till höger ser du en förklaring över benämningen av specialstolpar. Dessa sätts för att det ska bli enklare att direkt se hur stolpen är uppbyggd. Observera att äldre stolpar inte följer samma struktur.Förklaring av benämning

Hur ska jag reklamera fraktskador?

Vid leverans ska du tillsammans med föraren kontrollera att godset är oskadat och att antalet kolli överensstämmer med fraktsedeln. Vid transportskador/synliga skador på emballaget eller vid avsaknad av kolli ska du under leveranstillfället anmäla detta till föraren som gör en skriftlig notering på fraktsedeln eller i handdatorn.

Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan.Packeterade pulverlackerade stolpar

Varför anger ni leveransvecka och inte dag?

Då godset vi skickar är skrymmande finns det inte alltid plats på bilarna den dagen vi bokar utan fraktbolaget kan bekräfta upphämtning en annan dag, därmed skriver vi leveransvecka istället för dag. Leveransveckan som anges på OE avser när godset lämnar oss.Rör i verkstaden